Потребители, ето ви още права
Автор: Деница Ватева
30 април 2019
[Shutterstcok]
Шансът потребител да закупи продукт онлайн, ако знае по какъв критерий той е класиран и се предлага в дадена платформа, се увеличава със 115% спрямо случаите, когато тази информация липсва. Когато в сайта пък има потребителски мнения и оценки, вероятността за избор е по-висока с 200%. Тези данни, част от проучване по поръчка на ЕК за прозрачността в интернет от 2018 г., до голяма степен обясняват защо Брюксел поиска да въведе допълнителни регулации в интернет търговията. Преди седмица европарламентът гласува окончателно пакета "Нов търговски механизъм за потребителите", станал популярен най-вече с въведената за първи път забрана на "двойния стандарт" при храни и други потребителски стоки, която в много държави в Източна Европа се превърна дори в политически казус. Извън това сега новите правила дават допълнителна сигурност на потребителите в две направления - онлайн пазаруване и колективна защита.
Допълнителна информация онлайн
С промените в европейското законодателство за правата на потребителите ще бъдат въведени няколко нови момента при онлайн пазаруването, които задължават търговците да предоставят допълнителна информация. Така например в платформи, в които се предлагат стоки от трети лица, като например ebay, Amazon или социални мрежи, задължително ще трябва да бъде предоставяна информация дали продавачът е търговец или частно лице.
Целият текст е тук