С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

КЗК глоби собственика на магазин Como с 540 хил. лв.

Автор: Иглика Филипова 12 септември 2018

"Мебели Лудвиг България" е санкционирана за подвеждащи реклами по сигнал на конкурент

Фотограф: Яна Киселова

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) наложи две санкции на "Мебели Лудвиг България" на обща стойност близо 540 хил. лв. за некоректно рекламиране на продукти с намаление. Производството срещу собственика на мебелния магазин Como ("Комо") е образувано по сигнал на конкурента "Еником-М", а решението на ведомството подлежи на обжалване.

Нарушенията

Едното от нарушенията е свързано с предлагане на различни продукти с намаление от предишна цена или от препоръчана цена на производителя. Това е ставало в серия от кампании между декември 2016 г. и октомври 2017 г. Проучването на ведомството е установило, че не във всички случаи на клиентите са били предлагани реални намаления. За това КЗК е определила санкция в размер на 6% от нетните приходи от продажби на дружеството за 2017 г. или 462 840 лв.

Другото нарушение е за промоцията "Всички кухни на половин цена", която е протичала на няколко пъти през 2017 г., въпреки че в рекламите компанията е използвала посланието "Поръчай само сега", с което според ведомството е внушавала краткосрочност на офертата. Санкцията за това е в размер на 1% от приходите или 77 140 лв.

Компанията може да обжалва решението на КЗК пред Върховния административен съд в срок от 14 от получаване на съобщението.

Целият текст е тук

Събития
Retail in detail 2018

Retail in detail 2018

Transforming Retail Together. How to Adapt to the New Frontiers

Нехранителните стоки - с нови по-високи цени през ноември Поскъпват и три от четирите млечни категории в кошницата на тайния клиент
Намалява потреблението на зехтин и олио Зехтин се купува повече в модерната търговия, олио - в традиционната
"Македонската "Алди" влиза в България Хард дискаунтърът "КАМ Маркет" започва да открива магазини в София