Регистрация

Акцизът за бездимни цигари ще се увеличи от 26% на 40% от този за обикновените

Автор: Десислава Николова 11 юли 2018

Според депутати ще бъдат предложени промени между първо и второ четене на внесения проект

Фотограф: Велко Ангелов

Управляващата коалиция се е споразумяла да поправя текстовете за акциза на бездимните изделия между първо и второ четене на промените в закона за акциза, съобщи източник на "Капитал", присъствал на коалиционния съвет в парламента. Според първоначалното предложение, внесено от ГЕРБ, акцизите им трябваше да се изравнят с тези на конвенционалните цигари и една кутия да поскъпне до 10 лв. от 5.50 лв. сега.

През миналата седмица първоначално премиерът Бойко Борисов призова текстът, който предизвика обществено недоволство и разнобой в коалицията, да бъде изтеглен. На другия ден депутатите обявиха, че ще го преработят, но няма да го изтеглят. Така проектът ще се гледа в първоначалния си вид на първо четене в бюджетна комисия утре.

Какво се гласува

Първоначалното предложение беше още от 1 октомври бездимните изделия, от които в момента на пазара присъства точно едно, да бъдат облагани с акциз като на конвенционалните цигари. С това предложение България щеше да стане единствената страна в ЕС, която изравнява облагането за двата продукта. Останалите ги облагат на база на съдържание на тютюн като насипните тютюни и така акцизът на една кутия от тях е средно 31% от този на конвенционалните цигари. В България облагането е по същата скала и в момента акцизът е 26%.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души