С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Държавата иска по-дълъг срок за регистрация на български традиционни храни в ЕС

Автор: Мара Георгиева 15 май 2018

Закон ще отмени националните регистрации и това води до страхове сред производителите

[Капитал]

България ще поиска от Европейската комисия (ЕК) по-дълъг срок за европейска защита на традиционни продукти и храни, които сега се ползват с национална закрила. Това стана ясно от отговор на земеделския министър Румен Порожанов по време на парламентарен контрол в петък – 11 май.

Става въпрос за българско кисело мляко, сирене, кашкавал, боза и други познати храни (виж карето), които са вписани в националния регистър. Според промени в Закона за марките и географските означения местната защита ще отпадне, а продуктите трябва да кандидатстват за вписване в европейските регистри на защитените наименования за произход, географски указания или храни с традиционно-специфичен характер. Процедурата отнема 2 години и има риск храните да останат "беззащитни" между отпадането на местната регистрация и получаването на европейската.

Промените в закона трябваше да влязат в сила от началото на тази година, но все още чакат обсъждане в Народното събрание, като се търси компромисно решение.

Производителите се опасяват, че в този период може да загубят законно придобити права над уникални продукти и вложени средства, както и че може да се стигне до недобросъвестни търговски практики.

Целият текст е тук

Събития
Retail in detail 2018

Retail in detail 2018

Transforming Retail Together. How to Adapt to the New Frontiers

Нехранителните стоки - с нови по-високи цени през ноември Поскъпват и три от четирите млечни категории в кошницата на тайния клиент
Намалява потреблението на зехтин и олио Зехтин се купува повече в модерната търговия, олио - в традиционната
"Македонската "Алди" влиза в България Хард дискаунтърът "КАМ Маркет" започва да открива магазини в София