С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

КЗК глоби "Итал фууд" заради спор между стари партньори

Автор: Иглика Филипова 12 март 2018

Производителят на брускети Maretti е опитал да попречи на дистрибуцията на конкурентен продукт

Фотограф: Надежда Чипева

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) наложи глоба на производителя на брускети Maretti "Итал фууд" заради опит да попречи на дистрибуцията на конкурентен продукт. Санкцията е в размер на 71.8 хил. лв. Производството започва по жалба на "Ню бейкъри", която произвежда брускети Krambals.

Тезата на антимонополното ведомство е, че компанията "Итал фууд" е предупредила дистрибутора на конкурента си, че Krambals нарушават интелектуалната й собственост, без да е имало решение за това на компетентен орган.

От документите по производството става ясно, че зад казуса стои спор между двете компании, след като преди няколко години двама от партньорите в "Итал фууд" излизат от дружеството и създават "Ню бейкъри", а от миналата година започват да произвеждат и брускети. В искането си до КЗК "Ню бейкъри" твърди още, че рекламите на Maretti са заблуждаващи, но от комисията не са установили нарушения.

Спорът

Производството в КЗК е образуване по искане на "Ню бейкъри", която твърди, че "Итал фууд" е увредила доброто й име. Причина за това е, че през юни миналата година компанията е изпратила писмо до "Инкозметикс", който е единственият дистрибутор на Krambals, с което го призовава да прекрати дистрибуцията на продукта, понеже той се произвежда в нарушение на права върху марки и дизайни на "Итал фууд". В същото време няма такова решение нито на Патентното ведомство, нито на КЗК, които са компетентните органи.

Целият текст е тук

Събития
Retail in detail 2018

Retail in detail 2018

Transforming Retail Together. How to Adapt to the New Frontiers

Нехранителните стоки - с нови по-високи цени през ноември Поскъпват и три от четирите млечни категории в кошницата на тайния клиент
Намалява потреблението на зехтин и олио Зехтин се купува повече в модерната търговия, олио - в традиционната
"Македонската "Алди" влиза в България Хард дискаунтърът "КАМ Маркет" започва да открива магазини в София