С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Министерството на финансите готви нови мерки за касовите апарати

Автор: Лилия Игнатова 09 януари 2018

Те са за софтуера за управление на продажбите, чрез който според данъчните може да се укрие голяма част от оборота

Фотограф: Юлия Лазарова

Производителите на софтуер за управление на продажбите и фирмите, които ползват подобен продукт, ще трябва да декларират допълнителна информация за него пред данъчните. Това предвиждат промени в Наредбата за фискалните устройства, които предлага Министерството на финансите. Идеята е да се ограничи укриването на приходи от продажби. В мотивите от ведомството обясняват, че софтуерът позволява настройка, при която при приключване на продажба не се подава команда към фискалното устройството за отпечатване на фискален бон и така част от оборота остава в сивия сектор.
Промените засягат над 20.3 хил. търговски обекта, а очакванията на ведомството са, че те ще увеличат разходите предимно на ползващите ERP системи. В мотивите към проекта е записано, че вероятно част от производителите ще актуализират софтуера на клиентите си като част от абонамента им.

Какво се променя

НАП вече ще изисква информация за производителя на софтуера, модулите му и тяхната функционалност, както и каква е вградената защита срещу неоторизирана промяна или добавяне
на външни модули към софтуера. Това е само част от информацията, която производители, дистрибутори и клиенти на подобен тип продукти ще трябва да декларират пред данъчните. Информацията ще се подава онлайн, като освен това всеки производител и разпространител на подобен софтуер ще декларира пред НАП, че той отговаря на законовите изисквания. Приходната администрация ще поддържа публичен списък на декларираните софтуери.

Целият текст е тук

Нехранителните стоки - с нови по-високи цени през ноември Поскъпват и три от четирите млечни категории в кошницата на тайния клиент
Намалява потреблението на зехтин и олио Зехтин се купува повече в модерната търговия, олио - в традиционната
"Македонската "Алди" влиза в България Хард дискаунтърът "КАМ Маркет" започва да открива магазини в София