Регистрация

ВАС потвърди глоба от 253 хил. лв. за "Олинеза"

Автор: Мара Георгиева 19 декември 2017

Санкцията, наложена от КЗК през 2015 г., е за заблуждаваща реклама

Фотограф: "Олинеза"

Върховният административен съд (ВАС) потвърди санкция от 253 960 лв. за заблуждаваща реклама на "Олинеза" ЕООД, наложена от Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) през 2015 г.

Предисторията

Проучването на регулатора е започнало по искане на пловдивската компания "Консул" - производител на майонеза с марката "Краси". Поводът е рекламно послание за "-15%" отстъпка от доставната цена на трапезна майонеза "Олинеза" от 200 грама и препоръчителната й продажна цена от 1.09 лв. Кампанията протича от април до декември 2015 г. и включва радиореклама, съобщения върху билбордове и поставяне на стикер с надпис върху опаковката на продукта.

Проверката

КЗК установила, че "Олинеза" въвежда препоръчителни продажни цени на майонезата, но не за цялата търговска мрежа, а само за някои вериги и дистрибутори, уведомени от компанията с изрични писма. Освен това продажната цена е определена като препоръчителна, а не задължителна. И тъй като по правило крайните цени на един продукт се определят самостоятелно от търговците на дребно, на практика рекламираната цена от 1.09 лв. за опаковка не навсякъде е била прилагана.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души