Регистрация

КЗК одобри сделката за бутилиращата компания на Pepsi в България

Автор: Мара Георгиева 10 юли 2017

Новият собственик е чешката "Карловарске минерални води"

Фотограф: Юлия Лазарова

омисията за защита на конкуренцията (КЗК) разреши на чешката "Карловарске минерални води" (KMV) да придобие бутилиращата компания на Pepsi в България "Куадрант бевъриджис". Решението е взето на 8 юни, а е публикувано на 4 юли т.г. на сайта на антимонополния орган. Цената на сделката засега не е известна.

Сделката

Обект на сделката са 99.59% от акциите в "Куадрант бевъриджис", пише в решението. Според него целта на концентрацията е свързана със стратегията на "Карловарске минерални води" да разшири бизнеса си региона на Централна и Източна Европа. Чешката компания възнамерява да използва придобиването на българския бутилировач на Pepsi като отправна точка за навлизането си на Балканите и като платформа за по-нататъшна експанзия в този регион, отбелязва КЗК.

По време на производството комисията е установила, че участниците в концентрацията не осъществяват дейности на едни и същи пазари, поради което "не е налице вероятност за увреждане на конкуренцията на българския пазар".

Страните по сделката

KMV е сред водещите производители на минерална и изворна вода в Централна Европа и беше един от кандидатите за придобиването на друг български производител на напитки – "Девин" (който от март 2017 г. стана собственик на белгийската Spadel при оценка 120 млн. евро).

Дружеството е основано през 1873 г., но явно после е национализирано. От 1991 г. мажоритарен собственик е холандската Ronaldsay, която се контролира от д-р Антонио Паскуале. Синът му - Алесандро Паскуале, сега е изпълнителен директор.

Чешката компания произвежда, бутилира и изнася минерална, изворна и трапезна вода, както и безалкохолни напитки в Чехия, Словакия, Унгария, Австрия, Германия, Полша, Румъния, Словения и други страни в Европа. Според фирмения сайт заетите в компанията са 400, тя произвежда 176 вида напитки и продава в 26 държави. Ключовите й продукти са бутилирани води с марките Mattoni, Magnesia и Aquila.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души