КЗК прави секторен анализ за търговията с храни
Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) започва да готви секторен анализ на пазарите на търговия с храни и бързооборотни стоки, става ясно от сайта на регулатора. Решението за образуване на производство е от 23 март, но е публикувано чак на 15 май. Това ще бъде поредна оценка на пазарното поведение на търговските вериги.
През март, по времето, когато е взето решението за секторен анализ, комисията приключи своя проверка, свързана с евентуални нарушения при собствените марки (Рrivate Labels) на търговските вериги. Проучването започна миналата пролет, когато КЗК се самосезира, за да установи дали компаниите са съгласували доставни и продажни цени, което да им осигури благоприятна среда за налагането на стоки със собствени марки.
Първоначално проверката, която включи и претърсване на офиси, бе насочена срещу четирите германски вериги в страната - "Кауфланд България ЕООД енд Ко" КД, "Лидл България ЕООД енд Ко" КД, "Билла България" и "Метро Кеш енд Кери България", а по-късно обхвана и "Максима България", "Ван холдинг", "Евро Харт", "Винтерко-БГ", "Европа-ВН", "Дар Г.Н.", "ЦБА-България", ЦБА и КОМЕ.
Целият текст е тук