Регулации

КЗК прави секторен анализ за търговията с храни

Мара Георгиева 16 май 2017, 10:42

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) започва да готви секторен анализ на пазарите на търговия с храни и бързооборотни стоки, става ясно от сайта на регулатора. Решението за образуване на производство е от 23 март, но е публикувано чак на 15 май. Това ще бъде поредна оценка на пазарното поведение на търговските вериги.

През март, по времето, когато е взето решението за секторен анализ, комисията приключи своя проверка, свързана с евентуални нарушения при собствените марки (Рrivate Labels) на търговските вериги. Проучването започна миналата пролет, когато КЗК се самосезира, за да установи дали компаниите са съгласували доставни и продажни цени, което да им осигури благоприятна среда за налагането на стоки със собствени марки.

Първоначално проверката, която включи и претърсване на офиси, бе насочена срещу четирите германски вериги в страната - "Кауфланд България ЕООД енд Ко" КД, "Лидл България ЕООД енд Ко" КД, "Билла България" и "Метро Кеш енд Кери България", а по-късно обхвана и "Максима България", "Ван холдинг", "Евро Харт", "Винтерко-БГ", "Европа-ВН", "Дар Г.Н.", "ЦБА-България", ЦБА и КОМЕ.

Целият текст е тук

Най-четени »
Виж още
Последни новини »
Виж още
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK