С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

КЗК санкционира "Фешън Дейс Шопинг" ЕООД за заблуждаваща реклама

Автор: Регал 08 ноември 2016

При проучването са събрани доказателства, че цените на конкретни продукти от началото на промоцията са значително завишени в сравнение с периода, предхождащ кампанията, за да могат да бъдат обявени по-големи намаления за Великден.

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) установи извършено нарушение по чл. 32, във връзка с чл. 33, ал. 1 от ЗЗК (заблуждаваща реклама) от страна на "Фешън Дейс Шопинг" ЕООД и наложи имуществена санкция на дружеството в размер на 119 845 лв. (0.5 % от оборота на предприятието за предходната финансова година), съобщиха от пресцентъра на комисията.

Производството е образувано по инициатива на КЗК по повод обявената на сайта на дружеството www.fashiondays.bg великденска промоция под надслов "Специално за Великден! 25 % отстъпка за всички продукти. Промо код: EASTER25SPECIAL. Промо кодът е валиден за ограничен период при поръчки над 130 лева."

В рамките на образуваното производство е установено, че онлайн магазинът www.fashiondays.bg за периода 25-30 април 2016 г. предлага намаление от 25 % на всички предлагани от сайта продукти при въвеждане на горепосочения код за отстъпка. Обявено е, че промо кодът е валиден за поръчки, надвишаващи 180 лева (за първия ден на промоцията) и 130 лева (за останалите дни).

При проучването са събрани доказателства, че цените на конкретни продукти от началото на промоцията са значително завишени в сравнение с периода, предхождащ кампанията, за да могат да бъдат обявени по-големи намаления за Великден. По този начин е налице възможност за заблуда на потребителя, като се създава невярна представа, че редуцираната с посоченото намаление цена, на която може да бъде придобита стока, включена в тази промоция, е много по-изгодна спрямо цената, на която може да бъде закупена от същия сайт извън кампанията.

Това внушение е установено от КЗК за заблуждаващо също и поради факта, че цените на стоките в промоция, дори и след приспадане на отстъпката от 25 %, са по-високи, отколкото цените на същите артикули преди промоцията, се посочва в прессъобщението.

В случая се отнася за търговска практика, която създава нелоялно конкурентно предимство на ответното дружество, като може да доведе до изкривяване на пазарното търсене в негова полза и във вреда на други конкурентни предприятия на пазара на онлайн търговия на стоки, заключава КЗК.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Войната на капките за нос Продуктите срещу хрема са един от малкото сегменти, които бележат двуцифрен ръст в продажбите
Ускореният пулс на Ozone.bg Компанията за онлайн търговия Ozone.bg закупи последната останала верига физически магазини за видеоигри Pulsar