Регистрация

Българските продукти за Великден - отличени на рафта

Автор: Регал 21 април 2016 , 1 коментар
Стикер с логото на кампанията "Купувам българско" ще има на опаковките на българските козунаци, яйца и агнешко по празниците

Потребителите да изискват информация за произхода, когато купуват от витрината агнешко месо, приканиха от Асоциацията на земеделските производители

Стикер с логото на кампанията "Купувам българско" ще има на опаковките на българските козунаци, яйца и агнешко по празниците

Стикер с логото на кампанията "Купувам българско" ще отличава българските козунаци, яйца и агнешко от вносните по Великденските празници. Това казаха организаторите на инициативата от БНТ2 на пресконференция. В кампанията участват браншовите организации на млекопреработвателите, хлебопроизводителите и сладкарите, производителите на парфюмерия и козметика, на птиче месо и фермерски продукти.

Над 3 милиона козунака и 200 000 кори с яйца ще бъдат брандирани с логото на кампанията в периода на празниците. Според Мариана Кукушева от Националния съюз на хлебопроизводителите и сладкарите 98% от потребителите в страната през последните години купуват традиционния български козунак.

Потребителите могат да бъдат спокойни, когато избират яйца със знака "Купувам българско", каза Олег Прокопиев от Съюза на птицевъдите. По думите му годишно в България се произвеждат 1 милиард яйца, 200 млн. се изнасят и още толкова се внасят от страни в ЕС.

Безспорно най-активният внос на агнешко месо е около Великден. Всеки потребител трябва да изисква информация за произхода на продукта и да пазарува от регламентирани пазари, каза министърът на земеделието и храните Десислава Танева.Тя посочи, че вносът на агнешко месо по статистика е около 8% годишно. Ако се включи сивият сектор, процентът става около 10.

Обикновено агнешкото идва от Румъния, но е от по-различни породи и не е с традиционния вкус, който българинът очаква, отбеляза още министърът. Същото потвърди и председателят на Асоциацията на земеделските производители Венцислав Върбанов. Според него най-вероятно вносното месо ще е с 2 до 3 лв. по-евтино от българското. Възможно е да се появи на пазара и новозеландско агнешко, което е със съвсем различен вкус и пристига дълбоко замразено, каза още той. Върбанов прикани потребителите да изискват информация за произхода, когато купуват от витрината.

Съществена промяна, която ще се въведе с новия Закон за храните е, че свежото месо ще е на отделен щанд от манипулираното, изтъкна Десислава Танева. Тя съобщи, че новият закон щe бъде представен следващата седмица.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души