С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Данък "обществено здраве" ще оскъпи храните между 9 и 100%, според МЗХ

Автор: Регал 06 ноември 2015 , 2 коментара
Земеделското министерство не е съгласно с предлагания от здравното ведомство начин, по който ще се прилага данъкът, ако бъде гласуван

Фотограф: Цветелина Белутова

Между 9 и близо 100% ще поскъпнат различните продукти от списъка с подлежащите на облагане храни, ако деята на министър Петър Москов бъде приета, според сметките на земеделското министерство, цитирани от БТА.

Според аграрния министър Десислава Танева храните, засегнати от законопроекта, съставляват 11% от бюджета на една домакинство и увеличавайки средно този пакет с 40 на сто, това би довело до близо четири и половина пъти нарастване на разходите за изхранването му. Това е неприемливо предвид на сегашното икономическо положение, категорична е тя.

Предлаганият модел ще рефлектира и върху преработвателните предприятия, произвеждащи такива продукти, защото те може да започнат да влагат заместители, които също да не са полезни, казва още министърът.

От МЗХ смятат също, че в проекта на здравното министерство не са конкретизирани критериите, по които ще се определя обхватът на продуктите, за които данъкът да е различен.

Доколко предложеният модел съответства на еврорегламентите и не трябва ли да бъде нотифициран от Брюксел, защото предполага недопустима държавна помощ за бизнес оператори, за които няма да важи подобен данък, пита още министър Танева. Тя припомня, че такава мярка на облагане на определен вид храни с лоши здравни последствия е прилагана в пет държави от ЕС, като в две от тях тази политика се реализира чрез диференцирана ставка по ДДС, каквато в България няма.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: Въпреки коронакризата пазарът на сладолед нарасна Националният бизнес мениджър на сладоледената дивизия в България на "Юниливър Южно-Централна Европа" пред "Капитал
Топ 20 на търговците на техника: Растеж през мрежата Пандемията се отрази положително върху продажбите на няколко категории продукти, както и на онлайн сегмента