Регистрация

Най-големите компании за храни и напитки: Миш-маш резултати

Автор: Мара Георгиева, "Капитал" 25 ноември 2024

През 2023 сумарните приходи на 50-те най-големи компании при храните и напитките надхвърлят 10.9 млрд. лева, което е с почти 10% по-малко в сравнение с 2022 г.

Фотограф: Георги Кожухаров

Топ 50 на производителите на храни са средно със спаднал бизнес, но реално милиарди изчезват от приходите на производителите на олио, а другите минуси идват от компаниите за брашно и мляко. Причината - в тези сектори суровините и продукцията стигнаха рекордни след войната в Украйна, а сега оборотите се връщат към нормалното. Останалите 33 производителя на храни и напитки в подреждането отчитат ръст в приходите, макар и вероятно инфлационен.
- През 2023 сумарните приходи на 50-те най-големи компании при храните и напитките надхвърлят 10.9 млрд. лева, което е с почти 10% по-малко в сравнение с 2022.
- Две дружества - "Олива" и "АДМ - Разград", отчитат продажби за над милиард лева, но и за двете това не е постижение, а връщане назад спрямо предходната 2022 г. И ако за АДМ понижението е само с 5.5%, за традиционния лидер в класацията "Олива", който през 2022 отчете над 2.7 млрд. лв. продажби, сега половината приход се изпарява.
- 12 фирми са с едноцифрен ръст на продажбите, а 21 - с двуцифрен.

Четете пълния текст и вижте таблицата на сайта на "Капитал"

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
На чаша (безалкохолна) бира Категорията на безалкохолната бира расте бързо, като достига 8% от европейския и над 1.5% от българския пазар