Регистрация

Интервю | Кейджи Секи: Годишно продаваме българско кисело мляко за около 800 млн. лв.

Автор: Мара Георгиева, "Капитал" 10 юни 2024

Генералният мениджър на отдела за маркетинг на ферментирали продукти в дивизия "Глобални продажби на млечни продукти, Meiji Co. - Япония, пред "Капитал"

Кейджи Секи

Кейджи Секи се присъединява се към Meiji Seika Co., Ltd., през 1992 г. с вече натрупан богат опит в продажбите на сладкарски изделия. Заемал е различни позиции в отделите "Маркетинг и продажби" в централния офис на компанията с акцент върху хранителните продукти. Назначен е за маркетинг мениджър за протеинови продукти през 2023 г. От април 2024 г. наблюдава маркетинговите и търговските стратегии за категорията "кисело мляко". Кейджи Секи е в България за традиционната заключителна лекция на проф. Хироо Такахаши в MBA програмата на Стопанския факултет на СУ "Св. Кл. Охридски" и за симпозиума по повод 50-годишнината от договора между България и японската корпорация Meiji ("Мейджи").

- През април 1970 г. в Осака се провежда Световното изложение "Експо", на което е представено българското кисело мляко пред Meiji. Производството на Meiji Bulgaria Yogurt започва през 1973 г. и през декември 2023 г. празнува своята 50-годишнина. За този период Meiji Bulgaria Yogurt се разрасна до мащаба, в който годишните му продажби вече надхвърлят 70 милиарда йени (около 800 млн. лв. - бел. авт.).

Четете пълния текст на интервюто на сайта на "Капитал"

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
На чаша (безалкохолна) бира Категорията на безалкохолната бира расте бързо, като достига 8% от европейския и над 1.5% от българския пазар
"Лидл" измести "Кауфланд" и вече е най-големият търговец На 14-ата си година през 2024 веригата със 136 магазина в страната изпреварва по приходи лидера от 13 поредни години