Регистрация

"Захаро": Във време на инфлация стоим стабилно на пазара с конкурентни цени

Автор: Мара Георгиева, "Капитал" 10 май 2023

Радостин Самаров - управител на сладкарската фирма, пред "Капитал"

Радостин Самаров - управител на сладкарската фирма "Захаро"
Фотограф: Цветелина Белутова

Семейната фирма "Захаро" е основана през 1991 г. в Поморие с основна дейност производство на пресни сладкарски изделия. Компанията залага на занаятчийското производство - всички продукти се изработват на ръка от майстори сладкари с опит. Използват се пресни и качествени продукти, технологията на производство не включва замразяване в нито един етап от приготвянето на сладкишите. Компанията има собствен производствен цех и фирмени магазини, както и две кафе-сладкарници в Поморие, пет в Бургас и по една в Слънчев бряг и Несебър. Продава и онлайн. Според данните в Търговския регистър за 2021 г. "Захаро" отчита 4.372 млн. лв. приходи от продажби и 280 хил. лв. нетна печалба. Ръстът на приходите й спрямо година по-рано е над 20% и компанията попада в годишната класация на "Капитал" за най-динамични малки и средни компании "Гепард". Заетите са 93-ма.

Сладкарска фирма "Захаро" е създадена през 1991 г. от моите родители. Тя се роди с голяма доза любов към кулинарията и умерена доза предприемчивост. Тогава започна първата глава от нашата фирмена история. Отворихме врати на малка сладкарска работилница, която скоро се разрасна и много бързо стана популярна в района с вкусните си торти.

Пълният текст на интервюто е на сайта на "Капитал"

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души