С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Първото десетилетие на "Скапто" бургерите

Автор: Мара Георгиева, "Капитал" 20 март 2023

Ангел Иванов и Георги Георгиев развиват веригата от 10 заведения, като оборотът вече достига 4 млн. лв.

Ангел Иванов (вляво) и Георги Георгиев развиват веригата от 10 заведения "Скапто"
Фотограф: Цветелина Белутова

Историята на Благоевград е свързана с предание за стария град Скаптопара и неговите минерални извори. "Скаптопара" 1, 2 и 3 се наричат общежитията на Американския университет в България, който се намира в Благоевград. Ангел Иванов, Георги Георгиев, Атанас Атанасов - възпитаници на университета - използват играта на думи и по името на древното тракийско селище наричат своята фирма "Скаптобара". Създадена през 2013 г., днес компанията има 10 обекта "Скапто", в които само през 2022 г. са продадени близо 200 хил. бургера, очакваният оборот е около 4 млн. лв., а заетите са 65.

Идеята да се намери място в София, в което да се събират възпитаници на Американския университет, се ражда през есента на 2013. През ноември Ангел Иванов, Георги Георгиев, Атанас Атанасов отварят първото заведение "Скаптобара" на ъгъла на столичните улици "Искър" и "Бачо Киро". Началната инвестиция е 13 500 лв., като всеки от тримата дава по 4500, а един от тях дори тегли кредит за сумата.

Четете целия текст на сайта на "Капитал"

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
JYSK ще открие шест нови магазина в страната до края на годината Новост за българското дружество е създаването на специален B2B отдел за корпоративни продажби