С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Антон Карлов, Molson Coors: Биреният пазар постепенно си връща позициите отпреди кризата

Автор: Мара Георгиева, "Капитал" 19 декември 2022

Директорът "Правни и корпоративни въпроси" на бирената компания за ЦИЕ за развитието на пазара, инфлацията и управлението на цял регион

Антон Карлов - директор "Правни и корпоративни въпроси" за бизнеса на Molson Coors в регион Централна и Източна Европа
Фотограф: Цветелина Белутова

Как се развива пазарът на бира в Централна и Източна Европа (ЦИЕ) и в България, как се отрази пандемията, възстановиха ли се продажбите?

- Последните няколко години бяха едни от най-предизвикателните за бирената индустрия. Пандемията удари сектора ни много тежко, поради затварянето на заведенията и ограниченията върху туризма. В България ситуацията не бе по-различна от тази в другите страни от ЦИЕ. Прекъсванията във веригата за доставки, причинени от пандемията, засегнаха всички индустрии, включително производството на бира, най-вече по отношение на логистиката. Продажбите бавно се възстановяват, но все още не до нивото от преди пандемията.Тази година високата инфлация оказа значително отрицателно въздействие с индексите на цените на производителите, вариращи между 30-40% увеличение за различните страни. Започвайки от цените на енергията, цената на малца и други суровини, доставката на търговски активи като чадъри, хладилници, кегове и други, тези фактори бяха огромно предизвикателство за производителите на бира. Всичко това, заедно с последиците от войната в Украйна, забави процеса на възстановяване след пандемията и дори доведе до спад в категорията на някои от пазарите в ЦИЕ поради намаляване на потребителското доверие и на общия разполагаем доход.


Цялото интервю четете на сайта на "Капитал"

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Рекордно силен сезон за топ 5 веригите "направи си сам" Инфлацията и бумът при жилищата вдигат с двуцифрени проценти оборотите, като очакванията за 2023 г. също са оптимистични