Регистрация

Най-динамичните компании за облекло и текстил: На приливи и отливи, но с печалба

Автор: Мара Георгиева, "Капитал" 15 декември 2022

Секторът се отърсва от негативите на корона кризата, но се сблъска с нови проблеми - скъпи суровини и енергия

Фотограф: Цветелина Белутова

Голяма част от фирмите за облекло и текстил определят 2021 като трудна година, на приливи и отливи. Поради цикличността на бизнеса много компании в бранша отчетоха намаление на продажбите. На сектора беше нужно време, за да загърби последиците от ковид пандемията, свързани с непродадени дрехи, препълнени складове и слабо потребителско търсене. Драстичното увеличение на цените на електроенергията, а също на памука и вълната на международните пазари обаче добави допълнителни предизвикателства пред производителите.
Секторната класация за текстил, облекла и обувки на "Гепард" все пак показва, че за дружествата в топ 20 миналата година е била успешна. Три от компаниите отчитат трицифрен скок на продажбите, останалите - двуцифрен. Само едно предприятие в таблицата е работило на загуба през 2021.

Вижте цялата класация и таблицата на сайта на "Капитал"

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души