Регистрация

Най-големите компании за облекло и текстил: Слаб ръст в подножието на 1 млрд. лв

Автор: Мара Георгиева, "Капитал" 09 септември 2022

Умерено възстановяване, но без силен оптимизъм при големите в сектора

Фотограф: Цветелина Белутова

През 2021 г. сумарните приходи на 15-те най-големи компании за облекло и текстил растат едва с 3.5% до малко под 1 млрд. лв. И макар повечето компании да вдигат оборот, средните нива остават по-ниски от силните години преди пандемията. Но миналата година има шест дружества, които дори са с по-малки продажби от предходната ковид година. А пет компании приключват със загуба. Спада и наетият персонал.

"2021 беше трудна година, на приливи и отливи. Много компании в бранша отчетоха намаление на оборотите
поради цикличност на бизнеса. Трябваше ни време, докато се измъкнем от последиците на ковид пандемията, свързани с непродадени стоки, препълнени складове и слабо потребителско търсене. През август 2021 настъпи драстично увеличение на цените на електроенергията. С над 20% скочи и цената на памука и вълната на международните пазари. Но големият проблем е не само ръстът на цените, а това, че няма достатъчно предлагане на суровини. Всичко това се отрази шоково на компаниите в бранша", коментира за "Капитал" Радина Банкова, председател на Българската асоциация на производителите и износителите на облекло и текстил и изпълнителен директор на "Крис фешън индъстрийс" - Ловеч.

Вижте пълния текст и класацията на топ 15 на сайта на "Капитал"

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Пазарът на кафе в България расте и през 2023 г. Ръстът е 12% и е резултат от вдигането на цената с 16%. Най-значим дял в продажбите има мляното кафе
Икономическият принос на "Лидл България" за 2023 е 2.7 млрд. лв., отчита ИПИ От този ефект са извадени плащаните от веригата преки данъци, които през миналата година са 51 млн. лв.