Регистрация

Най-големите компании за облекло и текстил: Слаб ръст в подножието на 1 млрд. лв

Автор: Мара Георгиева, "Капитал" 09 септември 2022

Умерено възстановяване, но без силен оптимизъм при големите в сектора

Фотограф: Цветелина Белутова

През 2021 г. сумарните приходи на 15-те най-големи компании за облекло и текстил растат едва с 3.5% до малко под 1 млрд. лв. И макар повечето компании да вдигат оборот, средните нива остават по-ниски от силните години преди пандемията. Но миналата година има шест дружества, които дори са с по-малки продажби от предходната ковид година. А пет компании приключват със загуба. Спада и наетият персонал.

"2021 беше трудна година, на приливи и отливи. Много компании в бранша отчетоха намаление на оборотите
поради цикличност на бизнеса. Трябваше ни време, докато се измъкнем от последиците на ковид пандемията, свързани с непродадени стоки, препълнени складове и слабо потребителско търсене. През август 2021 настъпи драстично увеличение на цените на електроенергията. С над 20% скочи и цената на памука и вълната на международните пазари. Но големият проблем е не само ръстът на цените, а това, че няма достатъчно предлагане на суровини. Всичко това се отрази шоково на компаниите в бранша", коментира за "Капитал" Радина Банкова, председател на Българската асоциация на производителите и износителите на облекло и текстил и изпълнителен директор на "Крис фешън индъстрийс" - Ловеч.

Вижте пълния текст и класацията на топ 15 на сайта на "Капитал"

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Пазарът на кафе в България расте и през 2023 г. Ръстът е 12% и е резултат от вдигането на цената с 16%. Най-значим дял в продажбите има мляното кафе
Свежите витрини на "Кауфланд България" получиха сертификат за качество от TUV Austria От веригата отчитат покачващ се интерес към продуктите на щандовете, на които се предлагат над 400 пресни артикула