С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

"Фитокод": Ние не следваме тенденциите, а ги изпреварваме

Автор: Мара Георгиева 15 юни 2022

Инж.-хим. Маргарита Нешева - съдружник в компанията, пред "Капитал"

Инж.-хим. Маргарита Нешева - съдружник в компанията
Фотограф: Цветелина Белутова

- Идеята за "Фитокод" се роди от старо приятелство и желанието да обединим усилията от различните си компетентности, като създадем и развием собствена козметична марка. Бяхме готови, защото имахме натрупан многогодишен опит в производството, иновациите на козметични продукти и търговията. Създадохме фирмата с идеята да предложим на пазара нещо различно и уникално.Началото беше трудно, защото стартирахме във време, когато в България все още не беше отминала финансовата криза от 2007 г. Това обаче, от една страна, беше добре за нас, защото едни от първите ни клиенти бяха дами, свикнали на козметика висок клас, които търсеха по-бюджетни продукти, но с високо качество. Някои от тях са ни клиенти и до днес.

Първите продукти - серията Rosa Damascena (която днес вече не се произвежда), излязоха на пазара в края на лятото на 2010 г. Едновременно с представянето им беше пуснат и онлайн магазинът ни и реално първите ни продажби бяха през него. През 2011 открихме наш представителен магазин в Несебър, където се продаваше само наша козметика и много туристи, основно руски говорещи, се запознаха с нея. Продуктите ни винаги са били в средния ценови клас. Нямаме желание да гоним високия. Искаме да инвестираме в качество и ефективност на съдържанието, а не в опаковки и реклама.

Четете пълния текст на интервюто на сайта на "Капитал"

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
"Кауфланд" инвестира 40 млн. лв. в нов магазин в "Младост 4" До края на годината веригата ще отвори още един обект в София - в кв. "Горубляне"