Регистрация

Пивоварните очакват силно лято

Автор: Мара Георгиева 30 май 2022

Мениджърите на трите най-големи производителя в страната - "Карлсберг", "Загорка", "Каменица", пред "Капитал"

Корона пандемията вгорчи последните години на пивоварите. Пазарът на бира, който се оценява на около 600 млн. лв., през миналата година отчете минимално свиване. С идването на пролетта и отпадането на ковид мерките биреният пазар се оживи, отчита Съюзът на пивоварите в България. По данни на организацията в пиковия сезон - от април до септември - средно на всеки час се произвеждат 65 хиляди литра бира, всяка минута се бутилират средно 1100 литра и се продават 60% от количествата бира за годината.
От години пазарът тук се доминира от три производителя гиганти, все чуждестранни. Последните налични финансови данни са от 2020 г. и показват общи приходи на "Карлсберг", "Загорка" и "Каменица" 420 млн. лв., но в тях има и износ, и други напитки. През 2020 г. "Карлсберг България" запази лидерската си позиция в сектора със 199 млн. лв. приходи и за разлика от другите две мултинационални компании в бранша не отчете свиване. Другите две отчетоха двуцифрен спад на продажбите - "Загорка" с 19% до 118 млн. лв., а "Каменица" с 22% до 100 млн. лева.

Четете целия текст и интервютата на сайта на "Капитал"

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души