С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Храни: Всичко расте, всичко се променя

Автор: Мара Георгиева 22 февруари 2022

Трима български производители на храни за реалностите и очакванията за цени на продуктите

null
Фотограф: Надежда Чипева

Независимо дали има пандемия, инфлация или каквото и да е, хората не спират да се хранят, така че няма проблем, нали? Не, точно този сектор също лесно се оказва жертва на цената на тока, поскъпващите суровини, а често и на липсата им заради нарушенията в доставките. А и тук за разлика от тежката индустрия много от фирмите са по-малки и съответно с по-малко буфери да понесат шок.

Статистиката в края на 2020 г. отчете скок - индексът на цените на производител в селското стопанство скача с 24.4%, движен основно от растениевъдството, като при някои култури скокът достига и 50%. Прогнозите като цяло са ръстовете да продължат.

Пълният текст е на сайта на "Капитал"

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
"Кауфланд" инвестира 40 млн. лв. в нов магазин в "Младост 4" До края на годината веригата ще отвори още един обект в София - в кв. "Горубляне"