С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Първият български директор в "Нестле": добри години напук на пандемията

Петър Стоилов, изпълнителен директор на швейцарската компания в страната, пред "Капитал"

Автор: Мара Георгиева 01 декември 2021

Петър Стоилов, изпълнителен директор на "Нестле България"
Фотограф: Надежда Чипева

Първото ми работно място е в далечната 1994 г., когато кандидатствах по обява от вестник. Започнах работа в компания номер едно в своя сектор - "Кока-Кола Хеленик ботълинг къмпани". За целия този период - от 1994 до момента, имам три фази в професионалното си развитие. Първата я определям като "фаза на чиракуване" - това е периодът от 1994 до 2001 г. - в "Кока-Кола ХБК", където успях да придобия опит в различни позиции и функции - от базисното ниво търговски представител до търговски директор на компанията. Това беше период, в който разбрах фундамента на правене на бизнес и имах възможност да работя с голям екип от над 150 човека търговска сила. Втората фаза започва на практика със старта ми в "Нестле България" през 2001 г. и до 2010 бих я нарекъл "фаза на предприемачество". По дух съм предприемач и се предизвиквам да стартирам нови неща, имам младежкото дръзновение и не се притеснявам да допускам грешки. По това време работата ми беше свързана основно с дивизията "Нестле профешънъл", развиваща бизнеса ни за незабавна консумация и ХоРеКа. Без да има ноу-хау компанията като цяло, в този период имах възможността да създам нов бизнес модел, да преодолявам потенциални кризи, защото винаги в растежа се случват такива, особено когато вървиш по неотъпкан път, да градя екип и експертност. Третата фаза - от 2010 до 2019 г., е свързана с възможността да работя с международни екипи - до 2013 като търговски директор на Сърбия, а впоследствие, до 2019, като изпълнителен директор на бизнес за храни за домашни любимци на регионално ниво, обхващайки страните от Адриатическия регион - това са страните от бившата Югославска република плюс България и Румъния. По това време имах възможност да работя с екипи по места и развивах основно лидерските си умения, така необходими за сегашната ми позиция.


Цялото интервю е на сайта на "Капитал"

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: Въпреки коронакризата пазарът на сладолед нарасна Националният бизнес мениджър на сладоледената дивизия в България на "Юниливър Южно-Централна Европа" пред "Капитал
Parkmart - нов опит за луксозна верига Варненецът Добромир Андонов първо създава сезонните обекти Aldo, вече има 4 магазина от по-високия клас и се цели в още 3