С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Русенският шивашки бум

Автор: Мара Георгиева 15 октомври 2021

Облекла на световни модни брандове, както и на добре познати на вътрешния пазар марки започват своя живот тук

Фотограф: Надежда Чипева

Шивашкият бранш е сред отраслите, които определят облика на Русе и региона. Облекла на световни модни брандове, както и на добре познати на вътрешния пазар марки започват своя живот тук. Традиции, добре подготвени кадри, модерно оборудване, гъвкавост са сред факторите, които предопределят избора на чуждестранните възложители на поръчки за русенски фирми.
Пандемичната 2020 поставя на изпитание дружествата в сектора. Локдаун, затворени хора и магазини, запаси от дрехи, огромни количества на склад, отложени продажби на колекции, забавени плащания и дори фалити по веригата са само част от проблемите, с които се сблъскват шивашките компании не само в Русе. Бизнесът обаче бързо се пренастрои от облекла към маски за многократна употреба.
Класацията на топ 10 на най-големите русенски фирми в сектора показва, че шест от дружествата отчитат спад на приходите през 2020 г. Само една шивашка компания е работила на загуба, а четири отчитат по-малка печалба спрямо 2019. Четири предприятия са увеличили броя на заетите през 2020 г.

Целият текст и класацията са на сайта на "Капитал"

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: Въпреки коронакризата пазарът на сладолед нарасна Националният бизнес мениджър на сладоледената дивизия в България на "Юниливър Южно-Централна Европа" пред "Капитал
Топ 20 на търговците на техника: Растеж през мрежата Пандемията се отрази положително върху продажбите на няколко категории продукти, както и на онлайн сегмента