С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Германската Meggle спира млечното си производство в Шумен, защото е малко и не печели

Автор: Мара Георгиева 20 април 2021

Заводът ще затвори на 1 октомври, а действието е сигнал, че средата в сектора не е перфектна

["Меггле България"]

Германският млечен производител Meggle затваря фабриката си в Шумен. Решението за оттеглянето е обяснено с преструктуриране, или иначе казано - затваряне на малките и непечеливши предприятия в групата. Шуменската фабрика беше собственост на Meggle от 12 години, оборотът й напоследък се движеше около 30 млн. лв., основните продукти бяха прясно и кисело мляко, а служителите леко надхвърляха 100. За този период българската фабрика е била на символична печалба и традиционно е разчитала да покрива минусите през финансови инжекции от германската компания майка, се вижда от отчетите.

Това реално е второто оттегляне на Meggle от производство в България, след като преди 15 години групата се отказа от смесеното си дружество в София за сметани за кафе. Малко успокояващ факт е, че подобно решение е взето и за хърватското предприятие на Meggle. А тъжният извод, който представители на млечния сектор правят, е, че средата в сектора е нездрава, работи се без правила и германският инвеститор явно не вижда бизнес логика да произвежда тук.

Целият текст е на сайта на "Капитал"

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: Въпреки коронакризата пазарът на сладолед нарасна Националният бизнес мениджър на сладоледената дивизия в България на "Юниливър Южно-Централна Европа" пред "Капитал
"Лидл България" финансира със 170 хил. лв. 23 проекта на граждански организации В четвъртото издание на "Ти и Lidl за по-добър живот" са кандидатствали 139 предложения