Регистрация

Проучване на ЕК откри разлики в качеството на продукти под една марка

Автор: Мара Георгиева 25 март 2021

Сравнението показа, че в 10 от 20 храни и напитки има различия, но те не следват географски модел

Фотограф: Надежда Чипева

Проучване на Европейската комисия потвърди, че едни и същи стоки имат различно качество в отделните страни от съюза. Изследвани са 20 продукта (виж карето), като при 10 от тях са открити вкусови разлики. Различията се забелязват ясно там, където съществуват големи разлики в състава на храните и напитките. Резултатите са от втората част на сравняването на качеството на хранителни продукти в ЕС, предлагани на пазара под една и съща марка на различни пазари. Проучването е проведено от Съвместния изследователски център (СИЦ) - вътрешната научна служба на Европейската комисия, предоставяща независими, базирани на научни изследвания съвети в подкрепа на изготвянето на политиките на ЕС.

Първата част на проучването

беше публикувана през юни 2019 г. и беше фокусирана върху разликите в състава на хранителните продукти в отделните европейски държави. Проверката установи различия в съставките за около една трета от изпитваните храни, които не се видими от информацията върху опаковката, а се отнасят до съставките. Целта на втората част на проучването е да се установи дали тези разлики в състава могат да бъдат доловени от човешките сетива.

Целият текст е на сайта на "Капитал"

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души