Регистрация

Най-големите производители на храни: Добра година преди трудности

Автор: Деница Ватева 01 ноември 2020

Компаниите за хляб и мляко отбелязват стабилен ръст, при месото е имало сериозни предизвикателства

Фотограф: Юлия Лазарова

Най-големите производители в основните категории храни - мляко и млечни продукти, хлебни и тестени изделия и месо и месни продукти, изпращат една успешна 2019 г. със сравнително добри продажби и без сериозни промени в класацията на най-големите компании. Средният ръст за лидерите в отделните категории е между 8 и 11%. Спад е отчетен единствено при месото заради развихрилата се криза с африканска чума по прасетата и сравнително ниските цени в птицевъдството, което даде отражение и върху преработвателния сектор. През 2020 г. обаче пазарът обещава да е по-труден - от една страна, заради последствията от чумата, която достигна дори Германия, а от друга, очаквано заради корона кризата, която създаде сериозни трудности в хранителния сектор, най-вече покрай нефункциониращия с месеци туристически бранш.

Целият текст е на сайта на "Капитал"

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души