Регистрация

Стоилко Апостолов от "Биоселена": Фермерският пазар загуби чара си за клиентите заради мерките

Автор: Мара Георгиева 09 август 2020

Управителят на фондацията пред "Капитал" за субсидиите, моделите, регулациите, които пречат или помагат на сектора

Как се отразява пандемията на производителите на фермерски продукти?

- Коронакризата ни удари много силно - в началото на март всички общински и фермерски пазари бяха затворени със заповед на Министерството на здравеопазването. Основният мотив беше струпването на много хора и неспазване на дистанция. Ние работим в европейска мрежа и успяхме много бързо да съберем информация за мерките, които се налагат в други европейски страни, много по-тежко засегнати от корона вируса. Оказа се, че само в 2-3 държави бяха затворили временно фермерските пазари. Това ни помогна много в преговорите с Министерството на здравеопазването, помогна ни и Министерството на земеделието, което реагира бързо и адекватно и подкрепи нашето искане фермерските пазари да бъдат отворени. Така след около 40-дневно принудително затваряне нашият пазар отвори отново на 22 април. Но вече нищо не беше като преди.

Цялото интервю е на сайта на "Капитал"

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души