Регистрация

Пивоварите отчитат близо 60% спад на продажбите в заведения за шестмесечието

Автор: Мара Георгиева 07 август 2020

В същото време консумацията на пиво у дома запазва нивата си от предходни години

Фотограф: Цветелина Белутова

ежду 50% и 60% е спадът на продадените количества бира през заведенията за шестте месеца на тази година. Това е ефектът от кризата заради COVID-19. В същото време обемите, реализирани през магазинната мрежа, са почти на нивата за същия период на миналата година, съобщи за "Капитал" Ивана Радомирова, изпълнителен директор на Съюза на пивоварите.

Отново възход на PET бутилките

Очаквано продажбите на наливно пиво в кегове отчитат силен спад и за шестмесечието техният дял е едва 2% от бирения пазар при обичайни 7-8% в други години, посочи Радомирова. Заради затворените по време на извънредното положение заведения продажбите в стъклени бутилки също намаляват.

Целият текст е на сайта на "Капитал"

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души