С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Силвия Павлова, Wooden Spoon: В Швеция сме в топ 3 при слънцезащитната козметика

Автор: Мара Георгиева 03 юни 2020

Пет и половина години след старта няма служител, който да е напуснал компанията, казва управителката на "Оренда груп"

Фотограф: Анелия Николова

Ако не можеш да изядеш козметичния крем, не го слагай на кожата си." Това е японска поговорка, която създателите на "Оренда груп" обичат да цитират. Компанията е производител на ръчно произведена биокозметика с марката Wooden Spoon (англ. - дървена лъжица), която е на пазара от 1 декември 2014 г. Днес под марката се продават 88 продукта, които се продават в над 30 държави. В страната Wooden Spoon се подава в биомагазини, както и в някои вериги, сред които dm, "Фантастико", "Метро". Заетите в "Оренда груп" са 12. За 2019 г. фирмата отчита 56% ръст на оборота, който достига 918 хил. лв., а печалбата расте от 30 хил. лв. през 2018 на 125 хил. лв. "Капитал" попита Силвия Павлова - съдружник в компанията, за ситуацията на пазара по време и след въвеждане на извънредното положение.

Как се отрази извънредното положение на бизнеса на компанията - спряхте ли работа, или напротив - тя се увеличи?

- В началото бяхме много притеснени. Наясно сме, че козметичните продукти на са от първа необходимост, макар че имаме сапуни и спрейове за почистване, както и продукти за грижа за бебето. Партньорите ни обаче обяснимо се стъписаха и отдръпнаха, в резултат на което от обявяването на извънредното положение на 13 март до края на месеца не получихме дори една поръчка. Ние сме много страхлива фирма, затова винаги сме правели разчети така, че да имаме резерв за заплати за следващите три месеца. И в този период на затишие бяхме наясно, че ще можем да издържим три месеца, но нямахме представа какво ще се последва. Тази агония обаче продължи само две седмици. После плахо започнаха да постъпват заявки, а след това пазарът се засили и търсенето тръгна рязко нагоре. Следващия месец поръчките нараснаха с 280% и за да можем да изпълним сроковете за доставка, се наложи да разчитаме на помощта на партньорски фирми - техни служители ни помагаха за опаковането, етикетите, пакетирането.

Цялото интервю е на сайта на "Капитал"

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Топ 10 на фармацевтичните корпорации в България Фармацевтичният пазар отбеляза ръст над 7% през изминалата година
Вносителят на Peugeot ще продава и Opel "София Франс ауто" поема дейността от създадената през тази година "Опел аутомотив България", а друга фирма на Стоян Желев купува биовинарна до Сандански