С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Милен Петков, "Пи Ен Джи 1962": Приходите от продажби на дребно спаднаха наполовина

Автор: Мара Георгиева 20 май 2020

До края на годината обаче не само ще наваксаме, но и ще отбележим ръст, казва собственикът на текстилната фирма пред "Капитал"

Фотограф: Цветелина Белутова

"Пи Ен Джи 1962" е правоприемник на фирма "Панагюрище 1962", регистрирана през 2001 г. Компанията започва с търговия с хавлиени кърпи, халати и спално бельо, произведени в страната и от внос. През 2004 г. отваря свое магазинче в София - на ул. "Алабин" и "Княз Борис", което и до днес посреща клиенти, а през 2010 г. "Панагюрище 1962" влиза за пръв път и в столичен мол. През 2012 г. създателят Милен Петков започва собствено производство на текстилни изделия за дома и регистрира нова компания - "Пи Ен Джи 1962" (PNG 1962). Наименованието й е съкращение от "Панагюрище", което е трудно за произнасяне извън границите на България.
Днес "Пи Ен Джи 1962" има съвременна фабрика в софийското село Локорско, разположена на 5000 кв.м площ, в която произвежда над 40 вида текстил за дома, както и рекламен текстил. Компанията има 10 собствени магазина в София, три от които са в молове. Продава в търговски вериги, както и в други по-малки обекти, доставя продукти за хотели. Около 70% от продукцията е за износ. Заетите във фирмата са 80.


"Капитал" попита Милен Петков - собственик на "Пи Ен Джи 1962", за ситуацията на пазара по време и след въвеждане на извънредното положение.

Как се отрази извънредната ситуация на бизнеса на компанията, с колко спадна производството?
- Март и април бяха много тежки за производството. Секнаха регулярните поръчки от хотели, от търговски вериги, а поръчки от други клиенти, за които редовно произвеждаме примерно по 2000-3000 бройки спално бельо всеки месец, намаляха силно или бяха отказани. Останаха ни големи непродадени количества текстил с великденски мотиви. Тези артикули бяха произведени през февруари, когато никой не е предполагал какво ще се случи през март и април. Но хубавото на нашите изделия е, че не се развалят.

Цялото интервю е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Топ 10 на фармацевтичните корпорации в България Фармацевтичният пазар отбеляза ръст над 7% през изминалата година
Веригите по време на кризата: спад на приходите и извънредни разходи Анкета на Сдружението за модерна търговия отчита влиянието на пандемията върху продажбите