Регистрация

Десислава Николова, Motoretta: Очакваме секторът ни да бъде пощаден от кризата

Автор: Иглика Филипова 17 май 2020

Основателят на русенската компания за електрически скутери

Фотограф: Надежда Чипева

Вирусната пандемия нахлу в цял свят и удари и гиганти, и млади предприемачи. Потърсихме успешни и растящи компании, които сме описвали през годините, за да премерим размера на промяната, трудностите и решенията. За следващите интервюта в пореден брой подбрахме компании с различен профил и продукт. Всички се сблъскват с несигурност, а повечето са с изчезнали приходи.

През русенското дружество "Бренди къмпани" Десислава Николова произвежда електрическите скутери Motoretta. Самото сглобяване се прави на принципа на аутсорсинг в чужбина по проект на българския екип. Скутерите са одобрени за продажба в България през 2016 г. Продават се през различни канали, а цената на стандартните модели варира между 3000 и 3500 лв.

Отразява ли се сегашната ситуация на бизнеса ви?

- Специално нашият продукт не е бързооборотна стока и може би трябва да обхванем малко по-широк период от време, за да видим дали ситуацията има влияние или не върху продукта и компанията. Цялостният начин на планиране при нас е малко по-различен, защото правим цялата инвестиция за годината в рамките на зимния период, т.е. така или иначе вече сме я направили. Единственият въпрос, който стои пред нас, е дали ще можем да си реализираме стоката, но за нас един месец не е достатъчно показателен за това. При нас продажбите започват по-активно през март-април. Реално в рамките на март нямахме поръчки, но не знаем дали основният фактор е извънредното положение или лошото време, защото това също е много важно за нас. Това, което ни прави впечатление, е, че нито една от поръчките, които имаме отпреди извънредното положение, не е отменена. Също така понастоящем, предвид това, че започна да се затопля, усещаме затопляне и на пазара.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души