С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Иван Френкев, "Родопска тъкан": Производството ни е свито наполовина, продажбите ни през април паднаха 10 пъти

Автор: Мара Георгиева 10 май 2020

Най-големият ни проблем е ликвидността, казва собственикът на "Дриймс къмпани" пред "Капитал"

Фотограф: Велко Ангелов

"Дриймс къмпани" - Смолян, е създадена през 2012 г. с основен предмет на дейност производство и продажба на традиционен български текстил за дома - родопски одеяла, халища, губери, покривки за легла, завеси, възглавници, килими. Компанията държи правата върху марката "Родопска тъкан".
"Дриймс къмпани" - Смолян, е една от двете български фирми, които през 2017 г. изработиха всички над 30 артикула от лимитираната колекция VÄSSAD на IKEA, която се продаваше в магазините на шведската компания в целия свят. Това бе първата колекция на IKEA, изцяло произведена в България.
"Капитал" попита Иван Френкев - собственик на "Дриймс къмпани", за ситуацията на пазара след въвеждане на извънредното положение.

Как се развива компанията в условията на пандемия и извънредно положение?
- Затворихме фирмения магазин, затворени бяха и всички магазини в страната, в които доставяме наши изделия. Затвориха и нашите чуждестранни партньори - ние продаваме над 80% от изделията си зад граница - основно във вериги в Западна Европа, а част от продукцията - бутикови изделия - и в Северна Америка. В момента изпълняваме една поръчка за Швейцария на традиционен български текстил, която е свързана с много ръчна работа. Някои от чуждестранните ни партньори изпълняват онлайн поръчки, но всичко това е съвсем малка част от обичайната ни натовареност. Производството ни е свито наполовина. Продажбите ни през април са паднали десет пъти в сравнение с април миналата година.

Цялото интервю е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Топ 10 на фармацевтичните корпорации в България Фармацевтичният пазар отбеляза ръст над 7% през изминалата година
Веригите по време на кризата: спад на приходите и извънредни разходи Анкета на Сдружението за модерна търговия отчита влиянието на пандемията върху продажбите