С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Мила Златкова: Нямаме спад на продажбите, но ще забавим новите проекти

Автор: Мара Георгиева 08 май 2020

Акционерът и управител на "Билка лайфстайл" - София, пред "Капитал

Фотограф: Цветелина Белутова

Черният лебед с COVID-19 нахлу в цял свят и удари и гиганти, и млади предприемачи. Потърсихме успешни и растящи компании, които сме описвали през годините, за да премерим размера на промяната, трудностите и решенията. За следващите интервюта в пореден брой подбрахме компании с различен профил и продукт. Всички се сблъскват с несигурност, а повечето са с изчезнали приходи.

Софийската"Билка лайфстайл" произвежда профилактични и козметични продукти под марката Bilka - основно пасти за зъби, но и кремове и продукти за коса. Компанията е основана през 1992 г. под името"Милдекс", от 1997 г. притежава собствена фабрика в Ихтиман. Около 25% от продажбите са зад граница. Заетите в компанията са 43.

Как се отразява пандемията от коронавирус на бизнеса ви - отчитате ли спад на приходите?
- Компаниите в нашия бранш са привилeгировани поради факта, че основните ни клиенти работят - хранителните магазини, аптеките и дрогериите са отворени. Това е и причината, поради която ние - производителите на продукти за лична хигиена, не сме толкова потърпевши и не регистрираме спад в приходите от продажби. Проблемите ни идват основно от спад в износа към някои региони - например Иран и Ирак, от силно редуцирания персонал поради въведените мерки за безопасност в работния процес и от някои нарушени или забавени доставки в снабдяването със суровини и материали.

Цялото интервю е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Портокаловият сок е най-поскъпналата борсова стока през годината Цената му се е повишила с 35% заради проблемите с доставките от големите производители
Андрей Петров, "dm България": Целта е до края на годината магазините ни да станат поне 90 Преди дни стартира партньорството ни с foodpanda за онлайн поръчки, казва управителят на компанията пред "Капитал"