С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Борис Борисов, "Сапунена работилница": Разчитам на износа, не толкова на бърза стабилизация на българския пазар

Автор: Силвия Радославова 27 април 2020

Съдружникът в компанията за производство на натурална козметика пред "Капитал"

Фотограф: Надежда Чипева

Черният лебед с COVID-19 нахлу в цял свят и удари и гиганти, и млади предприемачи. Потърсихме успешни и растящи компании, които сме описвали през годините, за да премерим размера на промяната, трудностите и решенията. За следващите интервюта в трети брой подбрахме компании с различен профил и продукт. Всички се сблъскват с несигурност, а повечето са с изчезнали приходи.

Борис Борисов и Мариета Бостанджиева са собственици на "Сапунена работилница", която произвежда 100% натурални сапуни, душ-гелове, шампоани, кремове и други продукти за грижа за тялото, косата и лицето. Те влизат в нишата на чистата козметика със съставки от растителен произход през 2014 г. През 2019 приходите на компанията са 330 хил. лв., а продуктите с едноименната марка се продават не само в магазините за натурални и биохрани и стоки, но и в някои от големите търговски вериги и дрогерии. Около 25% от продажбите на "Сапунена работилница" са на чужди пазари. Екипът на фирмата е от 4 души, а предкризисните очаквания на нейните собственици за 2020 г. са били тя да е поредна година на силен растеж, в която продажбите да достигнат 500 хил. лв.

Какви са ефектите върху вашия бизнес от коронавирус пандемията?

Това, което се усети при нас миналия месец, е, че спряха поръчките от малки магазини. Нашите много на брой партньори с малки търговски обекти буквално спряха да зареждат. По това време единствените работещи бяха веригите, в т.ч. "Зоя" и "Зелен", но в нашия бизнес малките търговци продължават да са сериозен канал. Светъл лъч от последните две седмици е, че започват отново да отварят.

Цялото интервю е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Портокаловият сок е най-поскъпналата борсова стока през годината Цената му се е повишила с 35% заради проблемите с доставките от големите производители
Андрей Петров, "dm България": Целта е до края на годината магазините ни да станат поне 90 Преди дни стартира партньорството ни с foodpanda за онлайн поръчки, казва управителят на компанията пред "Капитал"