С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Хотел в лозята

Автор: Десислава Николова 25 април 2020

Как бутиковият Uva Nestum Wine & SPA на агронома Иван Биларев еволюира от малко винено стопанство до дестинация за почивка

Фотограф: Надежда Чипева

*Статията е приключена редакционно преди откриването на първите случаи на заразени с коронавирус в България

Всеки човек трябва да има проект на живота си, казвал архитектът Лило Попов, който проектира бутиковия винен комплекс Uva Nestum Wine & SPA в близост до град Гоце Делчев. Лозята, винарската изба, паркът, зеленчуковите, овощните градини, петзвездният хотел и развитието на туризма в района са проектът на живота на агронома Иван Биларев, познат публично като дългогодишен директор на "Булгартабак холдинг". Той изгражда комплекса в продължение на 17 години. Започва с две идеи - да произвежда вино с високо качество, а избата да остане малка и без възможност за разширяване. Концепцията за запазването на мащаба всъщност е там, за да държи собствениците в първоначалната им стратегия - развитие на винен туризъм, така че да не се разсейват към започване на голямо комерсиално винопроизводство. На латински Uva означава грозде, а Nestum е името на река Места, чието поречие е в района.

Семеен бизнес

Uva Nestum е семеен бизнес на няколко поколения от рода Билареви. Лозарските насаждения и градините са разположени на площ от 73 декара и с тях се занимава бащата на Иван Биларев - Атанас Биларев, който също е агроном - лозаро-градинар. Той отговаря за всичко, което се произвежда в комплекса и се поднася на гостите - гроздето, биоплодовете и зеленчуците, свободно отглежданите фазани, петли, пуйки, патици, гъски и кокошки.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Портокаловият сок е най-поскъпналата борсова стока през годината Цената му се е повишила с 35% заради проблемите с доставките от големите производители
Андрей Петров, "dm България": Целта е до края на годината магазините ни да станат поне 90 Преди дни стартира партньорството ни с foodpanda за онлайн поръчки, казва управителят на компанията пред "Капитал"