С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

"Есетере България": Изграждаме малка розоварна за 1.1 млн. долара в района на град Шипка

Автор: Мара Георгиева 24 април 2020

Няма промяна в режима ни на работа и плановете ни, казва управителят на дестилерията за етерични масла в гр. Добрич Пламен Николов пред "Капитал"

Добрич е единственият град извън САЩ, в който американската компания за козметични продукти dōTERRA притежава изцяло собствен завод. Основаната през 2008 г. в Юта корпорация е в България от 2015 г. и досега е инвестирала 13.8 млн. лв. в производствени мощности, складови съоръжения и сгради под името "Есетере България". Българското дружество притежава две дестилерии за етерични масла в гр. Добрич с 210 кубични метра общ капацитет за преработка на три вида суровини: сини, жълти и от смоли (тамян и смирна).

Работещите на постоянен трудов договор в "Есетере България" са над 100, а други около 150 са сезонно наети за по четири-пет месеца в годината. "Капитал" попита Пламен Николов - управител на българската фирма,
за
ситуацията в "Есетере България" сега - след въвеждане на извънредното положение.


Наложи ли се промяна в режима на работа на компанията заради извънредното положение?

- Няма промяна в режима на работа, единствено засилихме мерките за лична защита и хигиена. Не сме освобождавали работници, не сме ги пускали в отпуск. Напротив - в нашия бранш всички потребители на продукти са активни и ние очакваме засилена дестилационна дейност. Нашата компания майка от САЩ очаква от нас големи доставки на етерични масла и дори се опасявам, че няма да имаме достатъчно капацитет да отговорим на поръчките.

Цялото интервю е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Портокаловият сок е най-поскъпналата борсова стока през годината Цената му се е повишила с 35% заради проблемите с доставките от големите производители
Андрей Петров, "dm България": Целта е до края на годината магазините ни да станат поне 90 Преди дни стартира партньорството ни с foodpanda за онлайн поръчки, казва управителят на компанията пред "Капитал"