Михаил Николов и Йонко Дяков, 11 Meats: Производството ни спадна с около 70% заради затворените хотели и ресторанти
Черният лебед с COVID-19 нахлу в цял свят и удари и гиганти, и млади предприемачи. Потърсихме успешни и растящи компании, които сме описвали през годините, за да премерим размера на промяната, трудностите и решенията. За следващите интервюта подбрахме компании с различен профил и продукт. Всички се сблъскват с несигурност, а повечето са с изчезнали приходи. Очаквано и тук най-устойчиви са храните.
От четири години Михаил Николов и Йонко Дяков предлагат различни видове меса с марката 11 Meats, произведени по технологията за вакуумно готвене sous-vide ("су вид" - "под вакуум"). Производствената им база е във Варна, а клиенти са над 300 хотели, ресторанти, заведения за бързо хранене, както и големи вериги и супермаркети. Компанията продава и онлайн. Съдружниците имат логистична фирма и два обекта за бързо хранене с бранда Meat Some - в столичния "Парк център" и в "Мол София".
Какво се промени в производствената дейност на компанията заради коронавируса?
Михаил Николов: Производството ни спадна с около 70% заради затворените хотели, ресторанти и заведения. В същото време веригите продължават да работят добре с нас, увеличиха се и онлайн продажбите, но с колко са нараснали ще знаем след време, когато имаме по-точна база за сравнение. Бизнесът ни не е замрял, пуснали сме над 10 нови су вид продукта - включително и зеленчуци. Готвим се да пуснем су вид риби за летните месеци.
Цялото интервю е тук