С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Теодора и Павел Лозанови, Bogdar: Проблемът е за бъдещите поръчки, които може да бъдат отказани

Автор: Мара Георгиева 04 април 2020

Основателите на бутиковия бранд за дамски дрехи Bogdar пред "Капитал"

Фотограф: Надежда Чипева

Черният лебед с COVID-19 нахлу в цял свят и удари и гиганти, и млади предприемачи. Потърсихме успешни и растящи компании, които сме описвали през годините, за да премерим размера на промяната, трудностите и решенията. За следващите интервюта подбрахме компании с различен профил и продукт. Всички се сблъскват с несигурност, а повечето са с изчезнали приходи. Очаквано и тук най-устойчиви са храните.

Теодора и Павел Лозанови стартират бутиковия бранд за женско облекло Bogdar ("Богдар") в Барселона през лятото на 2015 като страничен проект, но днес го управляват от София. Дрехите се изработват в ателие във Видин, където семейството на Павел има шивашка фабрика. Младите предприемачи продават чрез дистрибутори в бутици в Париж, Лондон, Ню Йорк, Тексас, а също и онлайн чрез фирмения сайт. За популяризиране на марката залагат на задгранични PR агенции и чуждестранни блогъри. Оборотът за 2019 г. е 200 хил. евро, а сред изданията, които са забелязали Bogdar, са Vogue, Marie Claire, S Moda, You, Blanc.

Как се отразява пандемията от коронавирус на бизнеса ви?

Павел Лозанов: Усещането за предстоящи трудности дойде още в края на февруари и началото на март по време на Седмицата на модата в Париж. Тогава над 60% от купувачите - от Италия, Азия, САЩ, не дойдоха на изложението заради притеснения около коронавируса и възможна последваща карантина. От днешна гледна точка тази липса може да се разглежда и като плюс, тъй като много производители, които получиха огромни поръчки по време на Седмицата на модата и вече са инвестирали в платове и труд, сега получават отказ на поръчките. Това е повсеместно в бранша и не става въпрос само за луксозни брандове. Ето защо се очаква доста марки да фалират.

Цялото интервю е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Портокаловият сок е най-поскъпналата борсова стока през годината Цената му се е повишила с 35% заради проблемите с доставките от големите производители
Андрей Петров, "dm България": Целта е до края на годината магазините ни да станат поне 90 Преди дни стартира партньорството ни с foodpanda за онлайн поръчки, казва управителят на компанията пред "Капитал"