С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Павел Цветков: От 13 март оборотите за KWIAT са нулеви

Автор: Мара Георгиева 04 април 2020

Собственикът на българската марка за слънчеви очила и диоптрични рамки пред "Капитал"

Фотограф: Цветелина Белутова

Черният лебед с COVID-19 нахлу в цял свят и удари и гиганти, и млади предприемачи. Потърсихме успешни и растящи компании, които сме описвали през годините, за да премерим размера на промяната, трудностите и решенията. За следващите интервюта подбрахме компании с различен профил и продукт. Всички се сблъскват с несигурност, а повечето са с изчезнали приходи. Очаквано и тук най-устойчиви са храните.

KWIAT ("Квят") на полски означава цвете. KWIAT е единствената марка за слънчеви очила и диоптрични рамки, измислени и проектирани в България. Зад бранда стоят Павел Цветков и семейството му, а името идва от полския превод на фамилията Цветкови и връзката на семейството с Полша. Допреди седмици KWIAT се продаваха в много оптики в България, както и в над 25 други държави. Фирмените приходи за 2018 г. надхвърлят 2.5 млн. лв., а за 2019 растат с около 5%.

Как се отразява на работата на компанията извънредното положение в резултат на пандемията от коронавирус?

- Януари, февруари и март - до 13-и, бяха много добри за компанията. Имахме почти 30% ръст на продажбите в сравнение със същия период на миналата година. В началото на годината бяхме на изложение в Мюнхен, където намерихме нови клиенти. От 13 март обаче оборотите ни са нулеви, плащанията към нас са нулеви. Предоставяме очилата срещу отложено плащане от месец и половина. Вече получихме мейли от всички наши клиенти оптики, че са затворени и не могат да плащат.

Цялото интервю е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Портокаловият сок е най-поскъпналата борсова стока през годината Цената му се е повишила с 35% заради проблемите с доставките от големите производители
Андрей Петров, "dm България": Целта е до края на годината магазините ни да станат поне 90 Преди дни стартира партньорството ни с foodpanda за онлайн поръчки, казва управителят на компанията пред "Капитал"