С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Александър Палешутски от мебелната "Средна гора": Магазините на IKEA са затворени, складът ни е пълен с продукция

Автор: Мара Георгиева 02 април 2020

Работниците са в отпуск, ще се наложат съкращения, казва изпълнителният директор на компанията пред "Капитал"

Фотограф: Цветелина Белутова

Мебелната фирма "Средна гора" от Стара Загора e най-дългогодишният български доставчик на шведската IKEA - партньорството с веригата започва през юни 1979 г. През 1995 г. българската компания е приватизирана, а три години по-късно завършва специализирането си в производството на столове. До 2012 г. "Средна гора" е най-големият европейски доставчик за IKEA на столове от иглолистна дървесина. След това в отговор на пазарните тенденции фирмата се ориентира към производство и на букови изделия. През 2011 г. дружеството започна партньорство с друга голяма мебелна група - норвежката STOKKE. За 2018 г. "Средна гора" отчита 26.360 млн. лв. нетни приходи от продажби, а за 2019 ръстът е близо 10%. Заетите в компанията са около 500.

"Капитал" попита Александър Палешутски - изпълнителен директор и един от собствениците на компанията, за ситуацията на пазара сега - след въвеждане на извънредното положение. Палешутски работи в "Средна гора" от 1 април 1985 г. , а от 1 април 1968 г. е изпълнителен директор на предприятието.

Как се отразява на работата на компанията извънредната ситуация?

- Първата седмица след обявяване на извънредното положение все още работехме, но след това затворихме почти изцяло предприятието. Причината е, че магазините на IKEA в цяла Европа не работят, а складът ни е пълен с продукция. Продължаваме да работим за норвежката мебелна група STOKKE и в това производство са заети 50-60 души. За двете седмици досега сме изнесли два тира с продукция за партньорите ни в Норвегия, които продават основно по интернет.

Цялото интервю е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Портокаловият сок е най-поскъпналата борсова стока през годината Цената му се е повишила с 35% заради проблемите с доставките от големите производители
Андрей Петров, "dm България": Целта е до края на годината магазините ни да станат поне 90 Преди дни стартира партньорството ни с foodpanda за онлайн поръчки, казва управителят на компанията пред "Капитал"