С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Собственикът на текстилната "Калинел" Марин Радевски: Работим с 30% от капацитета си

Автор: Мара Георгиева 01 април 2020

Почти всички европейски магазини на основния клиент на производителя на възглавници и завивки IKEA не работят

Фотограф: Юлия Лазарова

"Калинел" е един от големите европейски производители на текстил за дома и една от най-големите шивашки компании в страната. Фирмата произвежда декоративни възглавници, възглавници за спане, завивки, протектори, калъфи за матраци. Основната фабрика и администрацията на дружеството се намират в Троян, но то притежава производствени центрове и в Червен бряг и във Враня, Сърбия. Три четвърти от продукцията е предназначена за IKEA, като "Калинел" е един от най-големите доставчици на шведската верига на текстил за дома. Останалите количества са за международни вериги като "Метро", "Кауфланд", "Алди", "Юск", "Теско", "Лидл" и др. "Калинел" е отчел 10% ръст на приходите за 2019 г. до почти 130 млн. лева. Заетите в двете фабрики в Троян и Червен бряг са 1530.

"Капитал" попита Марин Радевски - собственик на компанията, за ситуацията на пазара сега - след въвеждане на извънредното положение.

Как се отразява на работата на компанията извънредната ситуация?

- Миналия месец произведохме колкото и през февруари 2019 г., но от 13 март досега имаме срив на производството с 60-65% от нормалните месечни обеми. Работим с 30% от капацитета си, но произвеждаме целия асортимент и складираме продукцията, защото се готвим за времето, след като пандемията приключи. Това, че складираме, засега е добре за нас, защото преди ситуацията с коронавируса бяхме на ръба - нямахме никакви складови запаси, а имаше много клиенти, които чакаха да произведем.

Цялото интервю е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Портокаловият сок е най-поскъпналата борсова стока през годината Цената му се е повишила с 35% заради проблемите с доставките от големите производители
Андрей Петров, "dm България": Целта е до края на годината магазините ни да станат поне 90 Преди дни стартира партньорството ни с foodpanda за онлайн поръчки, казва управителят на компанията пред "Капитал"