С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Веселина Ралчева: Пренастроихме производството си за почистващ разтвор от биопродукти

Автор: Мара Георгиева 27 март 2020

"Назначаваме хора за работа на полето", казва собственичката на семейна биофирма "Ина" - Панагюрище

["Ина"]

Несигурност, заради която повечето търговци и доставчици на семена, торове и препарати избягват всякаква гъвкавост и изискват 100% авансово плащане на всички доставки. Затруднен и много по-скъп транспорт. По-рестриктивни при отпускането на заеми срещу субсидии банкови институции. Така Българската асоциация "Биопродукти" описва настоящата ситуация в писмо до министъра на земеделието, храните и горите Десислава Танева.

"Капитал" потърси Веселина Ралчева - собственичката на семейна биофирма "Ина" - Панагюрище, и член на управителния съвет на асоциация "Биопродукти, за да разкаже за работата на компанията сега, по време на извънредното положение в условия на пандемия.


Вашата фирма отглежда по биологичен начин 3000 декара с рози, лавандула и зеленчуци. Имате собствена дестилерия, произвеждате биокозметика и имате физически и онлайн магазин. Какво се промени в работата на компанията във времето на коронавируса?

- Затворихме физическия магазин в Панагюрище и трите служителки, които работят в него, са в платен отпуск. Ясно е, че пазарът на всичко, различно от храна, лекарства и дезинфектанти, е силно свит и на хората не им е до продукти за красота. Но в нашата фирма кипи усилен труд, защото пренастроихме производството на биокозметика и вместо флорални води и етерични масла започнахме да произвеждаме почистващ разтвор с био лавандулово масло и масло от смрадлика. Освен това вероятно съм единственият човек в града, който назначава хора на работа. Вече назначихме около 25 човека за работа на полето и 10 за търговията онлайн.

Цялото интервю е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Портокаловият сок е най-поскъпналата борсова стока през годината Цената му се е повишила с 35% заради проблемите с доставките от големите производители
Андрей Петров, "dm България": Целта е до края на годината магазините ни да станат поне 90 Преди дни стартира партньорството ни с foodpanda за онлайн поръчки, казва управителят на компанията пред "Капитал"