С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Красимир Кумчев: Земеделието се нуждае от кредит за доставчиците

Автор: Ана Стоянова 20 март 2020

В извънредна ситуация като сегашната министерството трябва да предвижда и лошите сценарии, казва аграрният консултант

За да гарантира производството на храни през 2020 г. и да се застрахова срещу продоволствена криза, правителството трябва да осигури кредитиране на вносителите на консумативи за земеделието - семена, фуражи, торове, препарати за растителна защита, поливна техника и др. Това коментира пред "Капитал" Красимир Кумчев, аграрен консултант и производител на салати, череши, сливи и ябълки върху 900 дка. "В извънредна ситуация като сегашната е необходимо министерството на земеделието да мисли няколко хода напред и да предвижда и лошите сценарии", настоя той.

Веригата на доставки е с нарушен ритъм

Сега, когато транспортните коридори са само леко разклатени, веригата на доставки от време на време излиза от ритъм. Отиваш за торове, казват "чакаме доставка" след два дни. Отиваш за маркучи за напояване, казват "чакаме доставка" след седмица. Макар и със забавяне, това върши работа. Но, ако границите се затворят или възникне друг проблем - и това е лошият сценарий, може да се стигне до продоволствена криза, казва фермерът и уточнява, че обръща внимание на това не за да плаши хората, а за да подтикне Министерството на земеделието да вземе адекватни мерки.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Топ 10 на фармацевтичните корпорации в България Фармацевтичният пазар отбеляза ръст над 7% през изминалата година
Веригите по време на кризата: спад на приходите и извънредни разходи Анкета на Сдружението за модерна търговия отчита влиянието на пандемията върху продажбите