С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Износът на български плодове и зеленчуци расте

Автор: Мара Георгиева 03 февруари 2020

Сдружаването на производителите е условие за добри пазарни позиции, твърдят участници в InteliFresh 2020

Фотограф: Юлия Лазарова

България е нетен вносител на плодове и зеленчуци, но в последните пет години експортът им се увеличава, заяви заместник-министърът на земеделието, храните и горите Чавдар Маринов при официалното откриване на международната конференция InteliFresh 2020, организирана от фондация "ИнтелиАгро" с подкрепата на посолството на Кралство Нидерландия.

През 2018 г. общото производство на плодове достига 229 хил. тона, а на зеленчуци - 841 хил. тона. През последните пет години износът на зеленчуци расте, като през 2018 г. достига 134 млн. долара. При плодовете стойностният обем на експорта също се увеличава за този период от време, като е почти 125 млн. долара. Сравнително добри конкурентни позиции на чуждите пазари имат бобовите зеленчуци, оранжерийните домати и краставици, а от 2018 г. - и картофите, съобщи заместник-министър Чавдар Маринов.

Потребителски нагласи

Шестдесет и два процента от пазаруващите са купили поне един продукт от категорията "плодове и зеленчуци", показва потребителско проучване на Nielsen в най-големите градове в страната.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Свинското: скъпо и дефицитно Чумата по свинете в Азия вдигна световните цени, създаде дефицит и проблемите заразиха и България
"Кауфланд България" с 30% годишен ръст на продажбите на текстилни изделия под собствени марки Веригата предлага над 700 артикула, 600 от които са изработени от органичен памук