С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Машини за успех

Автор: Десислава Лещарска 08 януари 2020

Историята на компанията за опаковки "Екстрапак" и петимата й основатели

Компанията за производство на хартиени, полимерни и текстилни чанти и опаковки "Екстрапак" е шестото най-голямо предприятие в областта, трето по оборот във Велико Търново и същевременно най-голям работодател в града. Приходите й за 2018 г. са близо 65 млн. лв. "Екстрапак" е от почти 25 години на пазара и освен че е лидер в своя сегмент, не спира да се развива: след три завода в града и два логистични центъра - един във Велико Търново и един в София, през 2019 г. тя обяви нова инвестиция 25 млн. лв. в първия бизнес център в старата столица.

Зад числата на "Екстрапак" стоят петимата й основатели и съсобственици - великотърновци, трима от които развиват поне още един успешен бизнес. Това са Милен Георгиев, брат му Веселин Георгиев, Николай Колев, Недко Христов и Ивайло Пенчев. Пенчев например е по-известен като съосновател и съсобственик на компанията за производство на стени за катерене "Уолтопия", където е съдружник с Метин Мусов - също от Търново. Недко Христов стои зад "Синтезия" - една от най-големите фирми за търговия с мастила, полимери и разредители. Той е още по-популярен с хотелите си в Арбанаси "Арбанашки хан" и др. Най-големият акционер в "Екстрапак" - Милен Георгиев, е също така програмист и собственик на търновската IT компания "Експерта". Той разработва ERP системата на "Екстрапак" и впоследствие започва да продава продукта си за управление на бизнеса на други компании. Отскоро Милен Георгиев е начело на "ИТ клъстер Велико Търново", който обединява 14 компании от региона и има за цел да утвърди Търново и съседни населени места като привлекателна IT и аутсорсинг локация.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Пазарът на сурово-сушените меса е за над 230 млн. лв. за година Категорията с най-голям ръст е луканката. Общите продажби забавят ръста си
Германската Offerista придоби платформата Broshura.bg Двете компании ще слеят технологията си за онлайн брошури с цел да станат лидер на европейския пазар