С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Бунджиро Яо: Искаме да научим китайците да обичат българското кисело мляко

Автор: Светломира Гюрова 21 декември 2019

Мениджърът "Международно бизнес развитие" на компанията Meiji пред "Капитал"

[MEIJI]

В Япония първата асоциация с България е кисело мляко. Заслугата за това е на компанията Meiji, която от десетилетия произвежда българско кисело мляко. Meiji Bulgaria Yogurt държи 20% от пазара на мляко в Япония, който се оценява на 3.8 млрд. долара за 2017 г. При натуралното кисело мляко в големи опаковки пазарният дял на Meiji е 40%.

Вече близо 50 години компанията Meiji произвежда и продава българско кисело в Япония. Как започва всичко и как една японска компания решава да заложи на толкова нетипичен за Азия продукт?

- Историята започва от Световното изложение в Осака през 1970 г. Там България участва със свой щанд, където може да се дегустира българско кисело мляко. Заинтригувани, тогавашните ръководители на Meiji изпращат екип в България, който да види дали един такъв оригинален, неприсъщ и непознат продукт може да бъде по някакъв начин разработен и внедрен на японския пазар.
Към онзи момент японският пазар на кисели млека е бил в начален стадий на развитие и са присъствали само млека от десертен тип, нямало го е автентичното българско кисело мляко без добавки, без подсладители, без нищо. Хората от ръководството и маркетинга на Meiji тогава са взели стратегическо решение, приемайки, че такъв нов, автентичен продукт има възможност да се наложи в Япония.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Пазарът на сурово-сушените меса е за над 230 млн. лв. за година Категорията с най-голям ръст е луканката. Общите продажби забавят ръста си
Германската Offerista придоби платформата Broshura.bg Двете компании ще слеят технологията си за онлайн брошури с цел да станат лидер на европейския пазар