Регистрация

Ароматният възход на "Тръст агро"

Автор: Гергана Михайлова 28 ноември 2019

Малкият семеен завод за преработка на земеделски стоки оглавява класацията "Гепард" със седемкратен ръст на приходите през 2018 г.

[Тръст агро]

Няма нищо инцидентно в галопа, с който малкото семейно предприятие от Омуртаг "Тръст агро" изпъква в редиците по предприемчивост. Цифрите валидират находчива бизнес идея, захваната в подходящ момент от работлив екип, за който това е само началото. Компанията се занимава основно с преработката на семена кориандър и продажбата им в чужбина, където ценната подправка се котира скъпо. В момента за "Тръст агро" работят 35 души, а планът за догодина е да се наемат още хора. "Бизнесът расте. Връщаме българи от Западна Европа. Оптимисти сме, че и през следващата година ще вдигнем оборотите със 150%. Имаме бизнес план за разширение с още 1.5 млн. лв. в допълнителни машини и съоръжения", разказват за "Гепард" от компанията, която току-що е представила продуктите си на международното изложение на храни Anuga в Кьолн.

Малка семейна компания

Основана преди осем години, тя е собственост на Соня Бахчеванова. Мотор на бизнеса са обаче са синът й Иван Бахчеванов и съпругата му Нели Кварацхелия, която е изпълнителен директор на "Тръст агро". В първите години компанията се занимава с търговия на стоки, включително и въглища между Молдова и Турция. Фокусът на дейността се избистря преди около пет години, когато земеделското министерство обявява мярка 4.2 за подпомагане на преработвателите на земеделска продукция. Тогава семейният съвет решава да се възползва от възможността, като се насочи към подценена според предприемачите култура - кориандърът.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души