С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Гръбнак за моя байк

Автор: Гергана Михайлова 25 ноември 2019

Фабриката за велосипедни рамки на "Сайкъл ГЕТС" в София ще заработи до края на годината

Антон Настев (вляво) и Тихомир Дянков от Empower Capital се подготвят за скорошното откриване на фабриката на "Сайкъл ГЕТС"
Фотограф: Надежда Чипева

Когато преди няколко години китайски стартъп за споделени велосипеди получава голяма инвестиция и прави поръчка от няколко милиона рамки за колела накуп, заводите в Азия буквално връщат останалите си клиенти. Засегнати са и български компании, които нямат откъде другаде да доставят най-важния елемент за един велосипед - рамката, и са готови да платят двойно. Историята е красноречива за убийствения монопол, който фабриките от другия край на света държат в производствената верига на велоиндустрията.

И една малка група местни предприемачи се закани, че ще разбие. Дали заради ярките имена в екипа или заради простата сметка, че ако успеят да го направят, ще придвижат на нова, по-бърза предавка целия бранш не само в България, със стиснати палци зад проекта им застанаха мнозина. Новината за тях сега е, че до броени седмици фабрика на "Сайкъл ГЕТС" ще отвори врати и през януари от нея ще излязат топли-топли първите модели алуминиеви рамки за велосипеди. С това България става третата страна в Европа, която се впуска в това трудно производство, след пилотни проекти в Полша и Португалия, и прави първа крачка към своя велонезависимост.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Категорията на шоколада в България има перспектива за развитие Средната му консумация е все още под средната за Европа
Празниците за повечето търговски вериги в САЩ няма да са весели Традиционните магазини очакват по-малко приходи през коледния сезон заради нарастващия брой онлайн поръчки